Noční můra a zároveň jedna z největších výzev všech sjezdařů, Kamenice... Juniorská nominace na MEJ pokračovala, a to právě na řece Kamenici pod Jizerskými Horami. Mnohými je Kamenice považována za nejtěžší trať u nás i v Evropě, jiný na ni naopak nedá dopustit. Na jednom se ale všichni shodnou, úzké koryto, obrovské převýšení a minimálně dvě lodě
o tom ví své ...jako Petr s Radkem, kteří ji loni trochu podcenili a poté jim nezbývalo, než strávit celý sobotní večer lepením lodě, aby byla schopná se v neděli alespoň udržet na vodě...()
Letos tedy stejnou chybu neudělali a věděli, že jet na Kamenici bez lepení je jako vydat se na poušť bez vody... Nicméně i přes malou možnost tréninku (voda se pouští pouze před závodem) se závody na Kamenici konají každoročně. Sobotní sprintová trať byla oproti zvyklostem "natažena" a samotný sprint začínal ještě nad neoblíbeným Tobogánem. Což podle slov šéftrenéra juniorské reprezentace "oddělí zrno od plev" Nutno podotknout, že Tobogán coby síto z kamení a vířící vody je dost drsné síto.
V sobotním sprintu se Petrovi s Radkem nezadařilo tak, jak by chtěli , a hrubou chybu v první jízdě nemohla vymazal ani zlepšená druhá jízda. Lukáš a Alešem měli zde svou premiéru a určitě nebudou na víkend vzpomínat v dobrém. Špatná stopa v obou jízdách, a navíc rozbití lodě v dolní části sprintu, je posunula hluboko na výsledkové listině pod místa, na která jsou z letošních závodů zvyklí. Bohužel to zmanenalo další ztrátu nominačních "evropských" bodů a vydařenými jízdami se tak na ně dotáhla konkurenční posádka Suchánek-Jílek (Vys.Mýto).
Sobotní odpoledne tedy strávili kluci, stejně jako Radek s Petrem loni, lepením a opravováním lodě. V nedělním dlouhém sjezdu si tedy chtěli vynahradit sobotní ztrátu. Bohužel při ranní tréninkové jízdě mladoši nezvládli stopu a rozhodli se patrně objevit jiné možné průjezdy na trati, což nemohlo dopadnout jinak než kotrmelci i s lodí přes kameny. Vojta Beneš duchapřítomně vyskočil z deblu (parťák A.Barcaj) a zachránil klukům debla před jistým sešrocením v tzv. "Prádelně". I když se kluci snažili, seč mohli, rozsah poškození nedovolil vzít si loď na dlouhý závod, protože by pravděpodobně šli ke dnu dřív, než by se dostali do půlky tratě. Těsně před startem si tedy půjčili přerovskou "tréninkovku" ,ale ani to je nezachránilo před nevyzpytatelným korytem řeky. Ironií je, že všechna nejtěžší místa kluci i přes takřka nulový trénink v závodě normálně projeli a "zaparkovali" až dole pod "soutěskou". Kvůli ztrátě pádla nezbývalo nic jiného, než vysednout a dojít do cíle po svých....
Ani Petrovi s Radkem se nedařilo, jak by chtěli. V této sezóně svou formu pořád ještě hledají a bohužel to nestačí na první reprezentční loď Bříza-Kubát z Klatov, která se suverenně umístuje na hranicích seniorské reprezentace. Podle jejich vlastních slov si to naši"šetří" na Evropu, tak uvidíme...Po pěti nominačních závodech tedy mají svou účast na MEJ "téměř" jistou Bříza-Kubát a Baroň-Fusek. Doufejme, že nedojde ke zranění či jiné nehodě.
Boj o poslední reprezentační místo je doposud otevřený a napínavý. Díky nevydařenému výkonu se Aleš s Lukášem propadli až na čtvrté místo a poměr jejich nominačních vítězství je 2:3 pro Vys.Mýto. Nominace ale ještě není uzavřena a boj o záchranu bude ještě hodně napínavý...
Autor: WRiteR Korekce: Dafu